Identiteit

De Regenboog hoort bij CNS Ede. Dit betekent dat wij een open christelijke school zijn. Wij zijn de enige school voor speciaal basisonderwijs in Ede. Wat bedoelen wij met een open christelijke school? Dat iedereen welkom is. Tegelijk werken wij wel vanuit onze christelijke normen en waarden. Die moet u respecteren.

Hoe ziet dit er op school uit?

Net zoals de Regenboog verschillende kleuren heeft, hebben wij op onze school te maken met verschillende culturen. Vanuit onze christelijke identiteit zijn wij nieuwsgierig naar wat ons verbindt. Door goed naar elkaar te luisteren, leren we steeds meer over en van elkaar. Op onze school beginnen en eindigen we de dag met een lied of een verhaal. Voor het eten is er een moment van stilte of een gebed. Kinderen zijn eerbiedig. Kerst en Pasen vieren we op school samen. In de groep of met de hele school.