Ouderinformatie

Toelaatbaarheidsverklaring

Ieder kind heeft een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) nodig om op onze school een plek te krijgen. Dit gaat via de basisschool en het Samenwerkingsverband Rijn en Gelderse Vallei. Kijk voor meer informatie bij SWV Rijn en Gelderse vallei | Samen passend onderwijs vormgeven

Lees meer

Praktische informatie / schoolgids

Belangrijke informatie over De Regenboog vindt u in onze schoolgids. Deze gids wordt elk jaar opnieuw uitgebracht in samenwerking met de medezeggenschapsraad. De nieuwste versie van de schoolgids vindt u hier.

Lees meer

Vakanties en vrije dagen

Vakanties en vrije dagen stemmen we elk jaar af met het schoolbestuur CNS Ede en de medezeggenschapsraad. Sommige dagen staan wettelijk vast, andere kiezen we zelf. De vakantieplanning bespreken we ook met het voortgezet onderwijs. Daarnaast is er een aantal studiedagen voor het team; op deze dagen zijn de kinderen ook vrij.

Lees meer

Ziekte, verlof, verzuim

Als uw kind ziek is? Beterschap gewenst! Wij vragen u om uw kind voor 8.30 uur af te melden door naar school te bellen (0318-658770). Als u verlof op wilt nemen, kunt u dat aanvragen via het formulier ‘aanvraag bijzonder verlof’.

Lees meer

Financiën

Ons onderwijs is voor ieder kind beschikbaar. Geld mag daar geen invloed op hebben. Wel vragen wij als school jaarlijks een vrijwillige financiële bijdrage van ouders. Daarmee dekken wij de extra kosten die gemaakt worden voor extra’s die buiten het onderwijsleerpakket vallen.

Lees meer

Bespreken van een probleem

Bij een probleem staat de juf of meester voor u klaar. Als u er samen niet uitkomt, neemt u contact op met de directie of intern begeleider. Heeft u het idee dat er niet goed naar u geluisterd wordt, dan kunt u terecht bij juf Janneke, onze luisterjuf (j.vanrossem@cnsede.nl). Zij luistert en denkt mee over vervolgstappen. Ouders, kinderen en teamleden kunnen bij haar terecht. Speelt het probleem nog steeds? Dan brengt juf Janneke u in contact met de externe vertrouwenspersoon: Sonja Tetteroo.

Ik heb een klacht. Wat nu?

Heeft u een klacht en lukt het niet om met school een goede oplossing te bedenken? Dan kunt u terecht bij de externe vertrouwenspersoon Sonja Tetteroo.

Lees meer

Geschillencommissie

Is uw probleem nog altijd niet opgelost? Dan stuurt u een schriftelijke klacht naar Stichting Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs (GCBO). De commissie en de externe vertrouwenspersoon lezen en bespreken uw klacht en geven daarna aanbevelingen aan de school. Op de website van CNS Ede vindt u deze klachtenregeling.

Klachtenregeling